Mini-masterclass Travelbags & PEC Zwolle

Mini-masterclass Travelbags & PEC Zwolle

De invloed van tv-reclame en het partnership met PEC Zwolle op het succes van Travelbags. Dat thema stond donderdagmiddag centraal tijdens de mini-masterclass van Travelbags & PEC Zwolle voor ruim 200 gasten van Topcentrum e-commerce in het MAC3PARK Stadion.

Directeur Gerjan Horstra en e-commerce manager Koen Kaman van Travelbags namen hen aan de hand van inspirerende voorbeelden mee in de razendsnelle ontwikkeling van hun e-commerce merk. Wist u bijvoorbeeld dat de drukste dag van Travelbags het afgelopen jaar Black Friday was met 4387 bestellingen op één dag? De keuze voor PEC Zwolle kwam ook uitgebreid naar voren in het verhaal van Horstra: ,,Met PEC Zwolle weten wij ons ook regionaal sterk te verankeren met een sterk, sympathiek en betrouwbaar merk met nationale allure en exposure. En dit is voor ons voor grote waarde om traffic te generen naar onze website, maar zeker ook naar onze fysieke winkels in Zwolle, Hardenberg en Groningen.’’


Het verhaal van Travelbags werd versterkt door Rick Schrijver, marketingmanager bij PEC Zwolle. Hij ging in op de waarde van het partnership door concrete cijfers over het bereik en de mediawaarde voor Travelbags te presenteren. En de plannen om de ‘magie van voetbal’ de komende tijd verder in te zetten voor gezamenlijke activaties. Tot slot wist Schrijver de gasten nog te prikkelen met een presentatie over de ontwikkelingen van een van de snelst groeiende industrie, namelijk eSports. Met PEC Zwolle eSports zet de club de komende seizoenen in op het benutten van de kracht van eSports en e-commerce om de doelgroep 14-28 jaar (meer) te binden aan de club. Middels plannen als de ontwikkeling van de Xando eRoom in het stadion, het opzetten van een PEC Zwolle eSports Academy in samenwerking met Werkis en het organiseren van events met MediaMarkt Zwolle wordt hier het huidige seizoen invulling aan gegeven. Met eSporter Tony Kok kiest PEC Zwolle ervoor om dit seizoen de top van de eDivisie te bestormen en daarnaast met eSporter Stefan Vellinga de regio te bedienen.


De bijeenkomst was een initiatief van Topcentrum e-commerce in samenwerking met Travelbags en PEC Zwolle / Regio Zwolle United.


Divisiepartners