PEC Zwolle eSports

PEC Zwolle eSports

Naast de sportieve strijd op het veld komt PEC Zwolle ook uit in de eDivisie. De eDivisie is de digitale variant van de Eredivisie, waar alle clubs uit Eredivisie twee esporters afvaardigen voor een officiële FIFA-competitie. De esporters van tegenwoordig zijn échte rolmodellen voor de jeugd van tegenwoordig. Als regerend landskampioen behoort PEC Zwolle tot de top van de Nederlandse competitie.

Kampioen van Nederland

PEC Zwolle is in seizoen 1 van het seizoen 2019/2020 Nederlands kampioen geworden. Via de play-offs plaatse PEC Zwolle zich voor de finales van de eDivisie in AFAS Live, waar het grootste FIFA-event ter wereld plaatsvond. Daar werd over twee wedstrijden (PlayStation en Xbox) afgerekend met FC Utrecht, kampioenskandidaat Heracles Almelo en torenhoge titelfavoriet Ajax.


Team

Het team van PEC Zwolle bestond in het seizoen 2019-2020 voor het eerst uit drie esporters: Tony Kok, Jonas Ghebrehiwot en Stefan Vellinga. Kok (PlayStation 4) en Ghebrehiwot (Xbox) vertegenwoordigden PEC Zwolle afgelopen seizoen in de eDivisie en andere (inter)nationale evenementen. Vellinga is eAmbassadeur van de club en daarmee het gezicht bij clubactiviteiten met supporters. Tevens was Vellinga als coach van Kok en Ghebrehiwot aanwezig bij de eDivisie.


De samenstelling van het team in het seizoen 2020-2021 is nog niet bekend. Wel werd er afscheid genomen van Ghebrehiwot, omdat de club het nieuwe seizoen in wil gaan met een regionaal talent en/of uit de eigen esports-opleiding, waaraan wordt gewerkt in samenwerking met partner Home of esports. Zo worden er onder andere maandelijkse eQualifiers georganiseerd, waarbij de beste spelers zich plaatsen voor een grote finale. De winnaar hiervan wint een contract bij Home of esports en mogelijk een plek in het esports-team van PEC Zwolle.

Samenwerkingsmogelijkheden

Dat deze tak van sport zich ontzettend sterk ontwikkeld staat buiten kuif. Een ontwikkeling die zich al even heeft ingezet, zo blijkt ook uit de cijfers: het is de op 3 na best bekeken 'sport' in de wereld, een wedstrijd in de eDivisie trekt gemiddeld ruim 53.000 kijkers enkel via YouTube en met een totaal van meer 16 miljoen views in het seizoen 2018-19.


De esporters zijn, in combinatie met onze club PEC Zwolle, de ideale match met de doelgroep. De doelgroep die zich overwegend kenmerkt als man, in de leeftijdscategorie 14 tot en met 32 jaar, de zogenaamde millennials en generatie Z. Via exposure via verschillende kanalen en gerichte acties wordt deze doelgroep bereikt en biedt het mooie mogelijkheden om uw organisatie, product of evenement sterk onder de aandacht te brengen.


Neem voor meer informatie over de samenwerkingsmogelijkheden contact op met sales-team via commercie@peczwolle.nl of met uw contactpersoon binnen de club.


Official partners PEC Zwolle eSports


Eredivisie partners