PEC Zwolle eSports

PEC Zwolle eSports

Naast de sportieve strijd op het veld komt PEC Zwolle ook uit in de eDivisie. De eDivisie is de digitale variant van de Eredivisie, waar alle clubs uit Eredivisie twee esporters afvaardigen voor een officiële FIFA-competitie. De esporters van tegenwoordig zijn échte rolmodellen voor de jeugd van tegenwoordig. Als regerend landskampioen behoort PEC Zwolle tot de top van de Nederlandse competitie.

Kampioen van Nederland

PEC Zwolle is in seizoen 1 van het seizoen 2019-20 Nederlands kampioen geworden. Via de play-offs plaatste PEC Zwolle zich voor de finales van de eDivisie in AFAS Live, waar een van de grootste FIFA-events ter wereld plaatsvond. Daar werd over twee wedstrijden (PlayStation en Xbox) afgerekend met FC Utrecht, kampioenskandidaat Heracles Almelo en tot slot in de finale torenhoge titelfavoriet Ajax.


TeamPEC

Het team van PEC Zwolle bestond in het seizoen 2019-20 voor het eerst uit drie esporters: Tony Kok (PlayStation 4), Jonas Ghebrehiwot (Xbox) en Stefan Vellinga (coach en eAmbassadeur).


Met ingang van het seizoen 2020-21 heeft de club afscheid genomen van Ghebrehiwot, die een overstap heeft gemaakt naar het Engelse West Ham United. Het vertrek van Ghebrehiwot betekende de 'comepec van pecman'; Vellinga, die in de esports-scene vooral ook bekend staat als 'PECMAN038', keert hiermee terug als competitieve esporter van de club.


TeamPEC bestaat hierdoor in het huidige seizoen uit Tony Kok (PlayStation 4) en Stefan Vellinga (Xbox), die in 2017 als allereerste esporter van PEC Zwolle werd aangesteld en hiermee zijn comeback maakt.


PEC Zwolle eAcademy

Samen met official esports-partner Home of esports wordt er ook geinvesteerd in een heuse eAcademy. Deze academy wordt de komende seizoen verder vormgegeven in samenwerking met Home of esports, waarbij de club en partner zich primair richten op het scouten van talent en de binding met supporters en de regio. 

Samenwerkingsmogelijkheden

Dat deze tak van sport zich ontzettend sterk ontwikkeld staat buiten kuif. Een ontwikkeling die zich al even heeft ingezet, zo blijkt ook uit de cijfers: het is de op 3 na best bekeken 'sport' in de wereld. Een wedstrijd in de eDivisie levert gemiddeld meer dan 50.000 views op met een totaal van meer dan 15 miljoen views van de competitie in één seizoen.


De esporters zijn, in combinatie met onze club PEC Zwolle, de ideale match met de doelgroep. De doelgroep die zich overwegend kenmerkt als man, in de leeftijdscategorie 14 tot en met 32 jaar, de zogenaamde millennials en generatie Z. Een doelgroep die steeds moeilijker te bereiken is via traditionele media en advertising (vanwege het gebruik zogenaamde adblockers). Onderzoek toont aan dat dit de komende jaren alleen maar meer zal toenemen. Via exposure, branded content via verschillende kanalen en gerichte activiteiten wordt deze doelgroep wél bereikt. Dit biedt mooie mogelijkheden om uw organisatie, product of evenement sterk onder de aandacht te brengen.


Neem voor meer informatie over de samenwerkingsmogelijkheden contact op via commercie@peczwolle.nl of met uw contactpersoon binnen de club.


Official partners PEC Zwolle eSports

Eredivisie partners