Impactrapport betaald voetbal
Voetbal 𝗿𝗮𝗮𝗸𝘁 𝗼𝗻𝘀 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗺𝗮𝗮𝗹. Op én naast het veld. Miljoenen fans, honderden programma’s en talloze verhalen laten zien hoe groot de kracht van het betaald voetbal écht is.
Het betaald voetbal heeft meer mensen dan ooit bereikt met maatschappelijke programma’s. Uit het impactrapport 2024/’25, opgesteld met onderzoekspartner Universiteit Utrecht, blijkt dat de 34 clubs uit de VriendenLoterij Eredivisie CV en Keuken Kampioen Divisie - Coöperatie Eerste Divisie samen 186.406 deelnemers bereikten: een stijging van 15% ten opzichte van vorig seizoen (161.969). Ook het aantal programma’s groeide met 8% en de inzet van spelers nam met 19% toe. Daarnaast werkten 213 fte’s fulltime aan de maatschappelijke impact, een stijging van 34%.
Via ons maatschappelijk hart Regio Zwolle United investeren we jaarlijks in ongeveer vijftien projecten en tal van activiteiten met circa 7.000 deelnemers op jaarbasis. Doelgroepen als kinderen met een verminderde weerbaarheid, jongeren die zoekende zijn naar hun talenten, mensen met een fysieke beperking en (alleenstaande) ouderen staan hierbij centraal.
Lees hier het volledige rapport.