PEC Zwolle Verbindt | De Kleine Reclame en Roscom Promotie

PEC Zwolle Verbindt | De Kleine Reclame en Roscom Promotie

In PEC Zwolle Verbindt komen wekelijks ondernemers aan het woord die elkaar gevonden hebben in of dankzij de businessclub van PEC Zwolle en een samenwerking zijn aangegaan. Vandaag is het de beurt aan Hessel de Kleine (De Kleine Reclame) en Bas Potjes (Roscom Promotie).

Wie zijn jullie en waar zijn jullie werkzaam?

Potjes: ,,Ik ben Bas Potjes, 42 jaar en mede-eigenaar van Roscom Promotie. Wij zijn actief op het gebied van onder andere field- en telemarketing. Grote partijen waarmee we samenwerken zijn onder meer Ziggo, CZ, Delta maar natuurlijk ook PEC Zwolle.”


De Kleine: ,,Mijn naam is Hessel De Kleine, eigenaar van De Kleine Reclame. Ik ben 53 jaar en doe dit werk al 23 jaar. Mijn vader heeft het bedrijf opgericht, maar is zeventien jaar geleden gestopt.”


Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?

Potjes: ,,Wij kennen elkaar al jarenlang, dat zit zo. Onze vaders Herman de Kleine en Willem Potjes werkten namelijk al samen. Tegenwoordig zitten we met onze bedrijven hier op steenworpafstand van elkaar aan de Telfordstraat.

De Kleine: ,,Het klopt inderdaad dat onze pa’s samenwerkten. Op een gegeven moment zijn zij met Roscom Promotie begonnen. Wij deden echter al heel lang werk voor hun. Denk bijvoorbeeld aan de belettering van de grote promotiewagens.”


Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen en hoe ziet dit eruit?

Potjes: ,,Los van de uitingen hebben we veel vraagstukken van opdrachtgevers. Denk aan, promotiemiddelen, begeleidende auto’s, pop-up stores enzovoort. De Kleine doet dan de branding binnen en buiten het pand. Wij willen onze opdrachtgever van a tot z ontzorgen en dat is precies wat De Kleine ook doet voor ons.” De Kleine vult aan: ,,Bij het bedrijfspand van Bas wordt op dit moment verbouwd. Wij verzorgen daar onder meer grote fotoprints voor op de muur met daarop spelers van PEC Zwolle afgebeeld.”


Hoe zijn de reacties op jullie samenwerking?

Potjes: ,,Wij gaan voor volwaardige partnerschappen met onze stakeholders. Het liefst een langdurig partnership, zoals in onze visie staat omschreven. Met De Kleine hebben we dat. Wij zijn niet aan het jobhoppen om te kijken waar een stickertje goedkoper kan. Wij willen kwaliteit leveren. Als Hessel wat voor ons doet, klopt het altijd en ziet het er strak en netjes uit. Het is niet dat we hand in hand naar buiten lopen om anderen te laten zien hoe goed we samenwerken, maar de reacties die we krijgen zijn heel positief. Als ik Hessel ’s ochtends om iets bel, dan is het ’s middags geregeld.”


De Kleine beaamt dat: ,,We weten wat we aan elkaar hebben, dat is heel prettig. Zelf kom ik niet zo vaak in de businessclub, dus ik kan niet helemaal antwoord geven op die vraag, maar mijn vader is daar wel altijd te vinden, op dit seizoen na natuurlijk.”


Tot slot, met welke andere ondernemer of sponsor uit de businessclub zouden jullie weleens een kop koffie willen drinken?

Potjes: ,,De meeste ondernemers ken ik wel en als ik met iemand een kop koffie wil drinken, doe ik dat ook zeker. Als ik hier door de Marslanden rijd, ben ik wel benieuwd wat er zich achter de voorgevels van andere bedrijven afspeelt. Vaak heb je daar geen weet van, dus in de brede zin ben ik wel benieuwd wat andere businessclubleden voor werk doen.”

De Kleine: Frans van der Kolk van VDK Groep ken ik persoonlijk al wel goed, maar ik ben wel benieuwd hoe hij zo’n imperium nou precies opbouwt.”


Meer PEC Zwolle Verbindt

Robin Fuchten en Sycade Group

McDonalds Heerde, Kampen, Zwolle en Gezellig Werkt

Eredivisie partners

pec zwolle t-shirts