Veelgestelde vragen omtrent stadionbezoek

Veelgestelde vragen omtrent stadionbezoek

Op zaterdag 12 september begint voor PEC Zwolle het nieuwe seizoen in de Eredivisie. Doordat er dit seizoen niet met de maximale capaciteit mag worden gespeeld, zal het bezoeken van een thuiswedstrijd er compleet anders komen te zien. Omdat er vanuit de achterban veel vragen zijn over het al dan niet bezoeken van wedstrijden, hebben we hieronder een lijst met veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

laatst geüpdate: 25-09-2020


Waarom kiest PEC Zwolle voor deze opzet i.p.v. zelf seizoenkaarthouders voor wedstrijden aan te wijzen?

Het uitgangspunt is altijd geweest om zoveel mogelijk supporters de kans te geven om samen naar het stadion te gaan. Met deze opzet kunnen supporters zelf kiezen welke wedstrijden zij willen bezoeken, zolang er beschikbaarheid is. Daarmee maken we de kans zo groot mogelijk om samen met bijvoorbeeld vrienden thuiswedstrijden te bezoeken. 

 

Wanneer wij als club de indeling zouden maken, bijvoorbeeld middels loting, is de kans dat je samen met vrienden naar het stadion kunt heel klein. Als club weten we welke seizoenkaarthouders op hetzelfde adres wonen, maar hebben we logischerwijs geen 100% inzicht in welke seizoenkaarthouders met elkaar naar het stadion gaan. 


Op mijn e-ticket staat bij "naam bezoeker" geen naam, wat nu?

Dit is geen probleem als de naam van de persoon die de desbetreffende wedstrijd gaat bezoek vermeld staat bij "eigenaar seizoenkaart".


Belangrijk uitgangspunt is dat de persoon die de wedstrijd gaat bezoeken vermeld moet staan bij "naam bezoeker" en/of "eigenaar seizoenkaart".


Wie kunnen er kaarten bestellen wanneer er met beperkt publiek gespeeld mag worden?

Alleen seizoenkaarthouders die hebben gekozen voor optie 1 (onvoorwaardelijke support – 1 seizoen) en optie 2 (onvoorwaardelijke support – 2 seizoenen) kunnen kaarten bestellen voor competitiewedstrijden met beperkt publiek. 

 

Kunnen seizoenkaarthouders die voor optie 3 hebben gekozen ook wedstrijden bezoeken?

Vooralsnog niet. Voor seizoenkaarthouders die optie 3 (support, 17 wedstrijden) hebben gekozen gaat hun seizoenkaart in wanneer er weer volledig met publiek gespeeld mag worden. Vanaf dat moment kunnen zij achtereenvolgens 17 thuiswedstrijden bezoeken, eventueel verspreid over twee seizoenen. De looptijd van optie 3 is twee seizoenen, dus t/m het seizoen 2021/2022. 

 

Hoeveel thuiswedstrijden kan ik bezoeken?

Alle seizoenkaarthouders (optie 1 en 2) hebben de zekerheid dat zij één op de twee thuiswedstrijden kunnen bezoeken.


Wat betekent ‘wie het eerst komt, die het eerst maalt’?

Dit principe leggen wij uit aan de hand van een voorbeeld.

 

Als jij als supporter kiest om niet naar de thuiswedstrijd tegen Feyenoord te gaan én op tijd een ticket voor de thuiswedstrijd tegen PSV bestelt, dan kun je naar de wedstrijd tegen PSV.  Je hebt niet 100% garantie als je bewust niet voor de wedstrijd tegen Feyenoord kiest, dat je dan wel naar de wedstrijd tegen PSV kan. Want in theorie kan het zijn dat de meerderheid van de seizoenkaarthouders ook naar de wedstrijd tegen PSV wil. In dat geval is er meer animo dan de toegestane capaciteit. Wel is het zo dat iedere seizoenkaarthouder (optie 1 en 2) sowieso naar óf de wedstrijd tegen Feyenoord óf de wedstrijd tegen PSV kan.

 

Mocht je bijvoorbeeld te laat zijn voor een ticket voor de wedstrijd tegen PSV omdat deze vol zit, dan heb je als seizoenkaarthouder wel de garantie dat je naar de wedstrijd tegen Feyenoord kan en andersom.

 

Welke wedstrijden kan ik bezoeken?

Je hebt als seizoenkaarthouder recht op één topwedstrijd (Feyenoord of PSV) en één van de andere twee wedstrijden (Sparta Rotterdam of Willem II). Uiteraard mag je ook kiezen voor zowel Sparta Rotterdam als Willem II. Kortom: maximaal twee wedstrijden, waarvan maximaal één topwedstrijd. Daarbij geldt dat je (je) ticket(s) kunt bestellen zolang er beschikbaarheid is voor een wedstrijd.

 

Hoe bestel ik tickets?

De startdatum van de ‘verkoop’ van tickets wordt in een e-mail naar alle seizoenkaarthouders bekendgemaakt. Het bestellen van tickets kan via peczwolle.nl/tickets.


Let op: alleen seizoenkaarthouders die hebben gekozen voor optie 1 en 2 kunnen tickets bestellen voor wedstrijden.

 

Kan ik naast vrienden / familie zitten?

Het is mogelijk om samen met jouw vrienden en/of familie naar de voetbal te gaan. Handig hierbij is dat jullie accounts aan elkaar gekoppeld zijn. Zodra de wedstrijden in de 'verkoop' gaan, kun je voor jezelf en je vrienden/familie een plek kiezen, zolang er beschikbaarheid is. 

 

Klik hier om accounts aan elkaar te koppelen.

 

Degene met wie ik naar het stadion ga, woont niet op hetzelfde adres. Kunnen we wel samen naar de voetbal?

Supporters die op hetzelfde adres wonen (en ook zo zijn geregistreerd) mogen direct naast elkaar zitten in het stadion. Supporters die samen naar het stadion komen maar niet op hetzelfde adres wonen mogen naast elkaar zitten, maar wel op 1,5 meter afstand. 


Let op: ook hier geldt dat je niet de garantie hebt om naast elkaar te zitten. Zodra de wedstrijden in de ‘verkoop’ zijn kunnen jullie plekken uitzoeken.

 

Wat zijn de maatregelen in en rondom het stadion?

Lees hier welke maatregelen er zullen plaatsvinden in en rondom het stadion.

 

Kan ik op mijn vaste plek zitten?

Wij kunnen helaas niet garanderen dat supporters op hun vaste plek kunnen plaatsnemen. We proberen ervoor te zorgen dat seizoenkaarthouders zoveel mogelijk op hun eigen vak/tribune kunnen zitten.

 

Ik heb een seizoenkaart in het stavak op noord, kan ik daar nog plaatsnemen?

Het is momenteel niet toegestaan om staand een wedstrijd te bekijkenOp de Marten Eibrink-tribune zijn dan ook tijdelijk stoeltjes geplaatst in het stavak.

 

Ik heb geen mail met informatie ontvangen, wat nu?

Het kan zijn dat de mail terechtgekomen is in de spambox. Kijk ook of je jouw e-mailvoorkeuren goed hebt ingesteld.


Is dit niet het geval mail dan even naar info@peczwolle.nl dan zorgen we ervoor dat de informatie wordt nagestuurd.


Wij adviseren je om PEC Zwolle toe te voegen aan jouw contactenlijst. Lees hier hoe je dit kan doen.


Hoe komt de gezondheidscheck eruit te zien?

Wanneer je naar het stadion komt staan er bij de ingangen borden met vragen die supporters dienen te beantwoorden.

 

Ik deel een seizoenkaart met een vriend of familie op hetzelfde account? Hoe kunnen wij de wedstrijd bezoeken?

Kies de wedstrijd die jullie willen bezoeken, log in met jouw PEC Zwolle-account (waar de seizoenkaarten onder staan), selecteer jouw gewenste vak en stoel(en). Bij het afronden van de bestelling kun je aangeven welke persoon op welke plek zal plaatsnemen tijdens de wedstrijd.

 

Ik heb accounts van mijn vrienden/familie gekoppeld. Kan ik voor iedereen tegelijktijdig tickets bestellen?

Wanneer accounts aan elkaar gekoppeld zijn kan één iemand voor iedereen tegelijkertijd tickets bestellen.


Let hierbij wel op dat bij het afronden van de bestelling de juiste eigenaar is toegekend aan de tickets.

 

Kan ik mijn ticket bij het stadion laten uitprinten?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Supporters dienen zelf het (e-)ticket uit te printen.


Op alle ingangen (m.u.v. de Marten Eibrink/Noord Tribune & het gasten vak) is het mogelijk om met jouw mobiel het (e-)ticket te laten scannen.


Wordt er onderscheid gemaakt tussen supporters en sponsoren?

Wij maken geen onderscheid tussen onze sponsoren (hoofdtribune) en supporters (publieke tribunes). Voor beide groepen geldt dat zij om de wedstrijd naar het stadion kunnen.


Ik heb voor optie 3 gekozen (support 17 wedstrijden), kan ik mijn keuze nog veranderen?

Nee, het is niet mogelijk om je keuze te veranderen.


Ik heb een ticket besteld voor een wedstrijd, kan ik de naam van de persoon op het ticket nog laten aanpassen?

Nee, wanneer je de bestelling hebt afrond is het niet meer mogelijk om de naam op het ticket te laten veranderen.


Kan ik mijn (e-)ticket via mijn mobiel laten scannen?

Het is bij alle ingangen (met uitzondering van de Marten Eibrink/Noord Tribune) mogelijk om met jouw mobiel de (e-)ticket(s) te laten scannen.

 

Staat jouw vraag er niet tussen, of is iets jou nog niet duidelijk? Neem dan contact met ons op via info@peczwolle.nl of bel naar (038) 453 49 48.

Eredivisie partners