PEC Zwolle start met loyaliteitssysteem voor uitwedstrijden
De belangstelling voor onze Awaydays wordt steeds groter. Vorig seizoen was bijna elke uitwedstrijd uitverkocht en ook dit seizoen verwachten we dat veel supporters onze club supporten tijdens de wedstrijden buiten Zwolle. We zien daarbij dat bij sommige uitwedstrijden de belangstelling veel groter is dan de capaciteit van het uitvak. Vanaf de eerste wedstrijd na de winterstop lanceert PEC Zwolle daarom een loyaliteitssysteem bij uitwedstrijden.
Om de verkoop zo eerlijk mogelijk te laten verlopen krijgen supporters die de meeste uitwedstrijden bezoeken voorrang bij de kaartverkoop.
Hoe werkt het loyaliteitssysteem?
· Het loyaliteitssysteem heeft enkel betrekking op gekochte kaarten via PEC Zwolle, online of in de PEC Zwolle Fanshop (dus niet eventuele gekochte kaarten via de Supportersclub).
· Het aantal bezochte uitwedstrijden van twee seizoenen wordt meegenomen in de telling. Als startpunt nemen we begin vorig seizoen (22/23). Alle wedstrijden van vorig seizoen en dit seizoen worden meegenomen in de telling.
· Supporters die meer dan 40% van alle uitwedstrijden hebben bezocht, met een via PEC Zwolle gekocht ticket, krijgen voorrang bij de online verkoop.
· Elke uitwedstrijd kent dezelfde weging. Er wordt geen onderscheid gemaakt in het type uitwedstrijd.
· Uitwedstrijden in de TOTO KNVB Beker worden ook meegenomen in het loyaliteitssysteem, mits er sprake is van online verkoop.
· Voorverkoop voor de loyaliteitsgroep betreft één dag.
· Het loyaliteitssysteem wordt geïntroduceerd bij de online kaartverkoop voor AZ - PEC Zwolle (speeldatum 20-01-2024).
· Let op: als je tot de loyaliteitsgroep behoort, ben je niet automatisch verzekerd van een ticket bij uitwedstrijden.
Praktische informatie
Supporters die tot de loyaliteitsgroep behoren, ontvangen hiervoor voorafgaand aan de online verkoopperiode van de club een e-mail. Op dit moment kunnen we niet per persoon specifieke informatie verstrekken over eerder bezochte uitwedstrijden.