Zonneplan nieuwe hoofdsponsor PEC Zwolle

Zonneplan nieuwe hoofdsponsor PEC Zwolle

PEC Zwolle presenteert met trots Zonneplan als nieuwe hoofdsponsor. Het Zwolse technologiebedrijf verbindt zich voor de komende twee seizoenen aan de club en is vanaf het nieuwe seizoen zichtbaar op de voorkant van de shirts van PEC Zwolle. Zonneplan wordt ook hoofdsponsor van de PEC Zwolle Voetbalacademie, PEC Zwolle Vrouwen en strategisch partner van Regio Zwolle United, het maatschappelijk hart van de club. Hiermee onderstrepen beide partijen een brede samenwerking die verder gaat dan het logo op het shirt.

Laten zien dat het anders, slimmer en beter kan

Zonneplan is de uitdager in de energiewereld. Het bedrijf is marktleider in thuisbatterijen en laadpalen, voorloper in slimme energiesoftware en Europa’s grootste installateur van zonnepanelen. Als trots Zwols technologiebedrijf heeft Zonneplan een eigen kijk op hoe het wél kan in de energiemarkt. Innovatie, technologie en duurzaamheid vormen hun dagelijkse speelveld.

 

Zonneplan-directeur Paul van der Klooster: ,,Diezelfde vooruitstrevende mentaliteit en focus op verbinding en verbetering is ook terug te vinden bij PEC Zwolle. Dat maakt deze samenwerking tot een krachtige Zwolse alliantie met landelijke impact.”

 

Lokaal geworteld met nationale ambitie

Joost Broerse, per 1 juli de nieuwe algemeen directeur van PEC Zwolle, reageert op het prachtige nieuws: ,,We zijn trots dat een vooruitstrevend Zwols bedrijf als Zonneplan zich aan onze club verbindt als hoofdsponsor. Deze samenwerking voelt als een krachtige match: lokaal geworteld, maar met nationale ambitie. Dat past perfect bij hoe wij als PEC Zwolle naar onze toekomst kijken.”

 

Samen sterk op drie fronten

De samenwerking krijgt inhoud via drie thema’s die elkaar versterken: zichtbaarheid, talentontwikkeling en maatschappelijke impact, op het veld én daarbuiten. Het hoofdsponsorschap zorgt voor landelijke exposure, maar draait voor Zonneplan om meer dan een logo op het shirt. Ieder thema krijgt concreet invulling, waarbij de magie van voetbal wordt verbonden aan het DNA van Zonneplan: slimmer, menselijker en met lef. Denk aan investeren in talent – van jeugdspelers tot innovatieve projecten – én aan maatschappelijke initiatieven in samenwerking met Regio Zwolle United. Zonneplan toont niet alleen betrokkenheid, maar investeert actief in de kracht van sport als aanjager van positieve verandering.


Lancering nieuwe thuisshirt

Het nieuwe officiële PEC Zwolle x adidas thuisshirt, met Zonneplan als hoofdsponsor, wordt op vrijdag 11 juli gepresenteerd. Vanaf die dag is het tenue online te bestellen. Op zaterdag 12 juli is het thuisshirt ook verkrijgbaar tijdens de PEC Zwolle Open Dag. Meer informatie over de lancering en beschikbaarheid volgt via de officiële kanalen van PEC Zwolle.

Op de foto (vlnr): Gerry Hamstra (technisch directeur PEC Zwolle), Paul van der Klooster en Lotte Brendel (Zonneplan), Joost Broerse (per 1 juli algemeen directeur PEC Zwolle) en Eilt Staal (directeur Regio Zwolle United).