Regionale organisaties promoten Regio Zwolle als logistieke hub bij PEC Zwolle – Feyenoord
Ongeveer dertig logistiek gerelateerde organisaties hebben een gezamenlijke promotieactie opgezet rondom de wedstrijd tussen PEC Zwolle en Feyenoord (zaterdag 12 september). De wedstrijd is voor de initiatiefnemers aanleiding om Port of Zwolle bij de Rotterdammers te promoten, onder meer via de LED-boarding langs het veld. De actie bereikt meer dan een miljoen mensen.
Port of Zwolle – met havens in de gemeenten Zwolle, Kampen en Meppel – werkt o.a. samen met de havenbedrijven van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen. Port of Zwolle ligt voor deze zeehavens bijzonder gunstig ten opzichte van het achterland: de zogenoemde ‘North Sea - Baltic Corridor’ naar Noordwest-Europa, Scandinavië en de Baltische Staten. De regionale haven had met Meppel al de diepst in het binnenland gelegen zeehaven van Nederland. Na de verbreding van de sluis bij Kornwerderzand kunnen nog grotere schepen varen tussen Port of Zwolle en de zeehavens: de zogenoemde short-sea-schepen voor kortere afstanden over zee.
Over de promotieactie
Zo verschijnt er een boodschap op verschillende online en offline uitingen: 'Logistiek Netwerk, supporter van Port of Zwolle - Logistics hub of the Northeast’. Dit is tijdens de wedstrijd tussen PEC Zwolle en Feyenoord onder andere zichtbaar op de LED-boarding langs het veld zichtbaar, op de grote LED-schermen aan de buitenkant van het stadion gericht op de Ceintuurbaan en op de videowall in het stadion.
Regio Zwolle
Het havenbedrijf Port of Zwolle is het vlaggenschip van Regio Zwolle als het gaat om logistiek. Regio Zwolle is een samenwerkingsverband van 22 gemeenten en 4 provincies met 780.000 inwoners. De regio heeft de ambitie om de 4e economische topregio van Nederland te worden en daarmee de economische hoofdstructuur van Nederland met Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven te completeren. Regio Zwolle is dé groeiregio van Nederland!
NIEUWS! Regio Zwolle op shirt
Komend seizoen staat 'Regio Zwolle' middels verschillende uitingen op de bovenkant van het shirt van PEC Zwolle. De eerste wedstrijden prijkt 'Zwolse theaters' 'supports Regio Zwolle' op de rug. Voor de periode daarna wordt de positie op het wedstrijdshirt, in relatie tot de promotie van Regio Zwolle, ingevuld met andere vooraanstaande organisaties uit de regio. Op de merchandisingshirts siert enkel de naam 'Regio Zwolle' de rugpositie.
///
Over het Logistiek Netwerk Regio Zwolle
De dertig initiatiefnemers van de promotieactie hebben hun krachten gebundeld in het Logistiek Netwerk Regio Zwolle. Het netwerk is een initiatief van het bedrijfsleven, onderwijs- en kennisinstellingen, in samenwerking met Port of Zwolle, Kennispoort Regio Zwolle en PEC Zwolle / Regio Zwolle United.
Het Logistiek Netwerk heeft als doel om vanuit één agenda de regio te positioneren als het logistiek knooppunt van het Noordoosten. De kracht van sport wordt gebruikt als ontmoetingsplaats en als uithangbord om de sector te positioneren en de regio te promoten. Het maatschappelijk betrokken netwerk werkt samen rondom de thema’s ruimte & bereikbaarheid, onderwijs & arbeidsmarkt, profilering & acquisitie en kennis & innovatie. Meer weten over het Logistiek Netwerk? Klik dan hier.