PEC Zwolle en VDK Groep intensiveren samenwerking
PEC Zwolle is trots op de verlenging van strategisch partner en tenuesponsor VDK Groep. De band tussen de VDK Groep, dat met meer dan 100 bedrijven koploper is in de installatietechniek, en PEC Zwolle is al meer dan tien jaar ijzersterk. In het nieuwe seizoen is de VDK Groep zichtbaar onderaan op de achterkant én op de mouw van alle thuis- en uitshirts van de selectie en PEC Zwolle O21. Ook zal het logo gedrukt zijn op alle merchandise shirts. Tevens wordt de VDK Groep strategisch partner van het maatschappelijk hart van de club, stichting Regio Zwolle United, en sluit het aan bij het nieuwe sponsorcollectief rondom PEC Zwolle Vrouwen.
Sinds 2014 is de VDK Groep aangesloten bij PEC Zwolle en sinds 2017-2018 is het bedrijf van oprichter en CEO Frans van der Kolk zichtbaar op de wedstrijdtenues van PEC Zwolle. Vanaf het seizoen 2021-2022 werd het Zwolse bedrijf hoofdsponsor en stond het bedrijf twee jaar later zijn positie in het belang van de club zelfs af, toen PEC Zwolle met een andere hoofdsponsor financieel een grote stap kon zetten.
Algemeen directeur van PEC Zwolle, Joost Broerse, reageert op het mooie nieuws: ,,Wij zijn ontzettend blij en trots dat de VDK Groep ook in het nieuwe seizoen weer tenuesponsor is van PEC Zwolle. Frans heeft met de VDK Groep de afgelopen jaren naam gemaakt in Nederland en neemt nog elk jaar vele bedrijven door het hele land en tegenwoordig ook in Duitsland en België over. Met de wortels in de regio, het hoofdkantoor in Zwolle en inmiddels een landelijke impact, sluiten de ambities van de VDK Groep en PEC Zwolle nog altijd naadloos op elkaar aan.”
Frans van der Kolk reageert namens de VDK Groep: ,,Onze basis ligt in deze regio, waar PEC Zwolle als sportief en maatschappelijk uithangbord fungeert. Beide zijn we landelijk actief en daarin versterken we elkaar op vele fronten. We zijn en blijven een trotse tenuesponsor van PEC Zwolle en kijken met veel vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen.”