DHL breidt samenwerking uit met maatschappelijk partnership

DHL breidt samenwerking uit met maatschappelijk partnership

DHL Parcel, PEC Zwolle en Regio Zwolle United breiden de samenwerking uit. DHL is al een aantal jaar lid van het Logistiek Netwerk Regio Zwolle, maar vanaf nu ook maatschappelijk partner van de club. De samenwerking werd afgelopen vrijdag bekrachtigd bij PEC Zwolle – Willem II (2-2). Een wedstrijd met een speciaal tintje voor DHL Parcel, gezien het feit dat het nu maatschappelijk partner is bij beide clubs.

Meer dan een logistieke partner

DHL Parcel is meer dan een logistieke partner. Onder de strategische pijlers GoHelp, GoTeach en GoGreen ondersteunt DHL Parcel via haar Stichting DHL Cares goede doelen en maatschappelijke initiatieven binnen de Benelux. Ook PEC Zwolle is meer dan voetbal. Met stichting Regio Zwolle United wordt samen met betrokken partners de kracht van voetbal ingezet voor circa 20 maatschappelijke projecten. DHL en de club hebben elkaar gevonden op de wederzijdse maatschappelijke ambities en daarom wordt de samenwerking uitgebreid. DHL zet met het partnerschap de eigen ambities extra kracht bij en positioneert zich hiermee nog nadrukkelijker in het hart van Regio Zwolle.


Meer dan voetbal

Met het maatschappelijk partnership steunt DHL de maatschappelijke activiteiten van de club en gaat het zich in het bijzonder richten op een tweetal doelgroepen: YoungStars (focus: Playing for Success voor kinderen) en OldStars (focus: kerstpakkettenactie voor alleenstaande ouderen).


Michel Clausing, Chief Commercial Officer DHL Parcel: ,,We geloven dat een betere wereld ook bij DHL begint. Daarom ondersteunen we via DHL Cares maatschappelijke initiatieven. We geloven dat we via PEC Zwolle en Regio Zwolle United maatschappelijk impact kunnen maken, waarbij ook onze eigen medewerkers van onze RegioHub Zwolle gaan participeren. Hiermee positioneren we ons als maatschappelijk betrokken werkgever nog sterker in het hart van Regio Zwolle.’’


Clausing vervolgt: ,,Ook zien we bij DHL de kracht van sport. Zo zijn we bijvoorbeeld onlangs de samenwerking aangegaan met de sportbonden van volleybal, hockey, handbal en voetbal. Met de propositie #SameDream zijn wij nu sponsor van de nationale vrouwenteams van de genoemde bonden.’’


Stéphanie Ganzeboom, manager Corporate Social Responsibility / DHL Cares: ‘Connecting People, improving lives,’ is bij DHL, wereldwijd onze maatschappelijke missie. Dat doen we onder de pijlers GoHelp, GoTeach en GoGreen. Lokaal vertalen we die strategie door onder de noemer ‘samen voor een ander’ ons merk, onze mensen, onze middelen en ons netwerk te verbinden met maatschappelijke initiatieven en goede doelen. De helpende handen van onze collega’s, onze klanten en partners máken samen de sociale impact in de regio groter. Zo bundelen we vanaf nu met trots onze krachten met Regio Zwolle United en dragen we zo samen bij aan de positieve verandering in Regio Zwolle.’’ 


Jurian Meijntjes, salesmanager PEC Zwolle: ,,Als club zijn we uiteraard verheugd met het feit dat een A-merk als DHL de samenwerking uitbreidt. Dit spreekt veel vertrouwen uit in de club en daar zijn we trots op. We zijn ervan overtuigd dat we via de samenwerking een mooie bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van zowel DHL als die van PEC Zwolle en Regio Zwolle United.’’


Eilt Staal, directeur Regio Zwolle United: ,,DHL Parcel is al jarenlang een trouwe partner van het Logistiek Netwerk. Juist daarom is het fantastisch dat de samenwerking wordt uitgebouwd omdat er vertrouwen vanuit gaat. We kijken ernaar uit om, samen met de medewerkers van DHL in de regio, een goede invulling te verwezenlijken voor de maatschappelijke projecten. Het partnership is een mooie wisselwerking tussen de gezamenlijke ambities van DHL, de club en de regio.’’


Themabijeenkomst Logistiek Netwerk

Aansluitend op het tekenmoment sloten de gasten van DHL aan bij de themabijeenkomst (multimodaliteit) van het Logistiek Netwerk. Met deelnemers uit zowel Regio Zwolle als Tilburg. Onderdeel van het programma was een vraaggesprek met Michel Clausing, waarbij uiteraard ook aandacht was voor de uitbreiding van de samenwerking.


Fotografie: Marco Slot Photo

Over DHL – Het logistieke bedrijf voor de hele wereld

DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. De divisies van DHL bieden klanten expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, e-commerce- en fulfillmentdiensten, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor en industrieel supply chain management. Het wereldwijde netwerk omspant meer dan 220 landen met 380.000 medewerkers en verbindt mensen en bedrijven op een veilige en betrouwbare manier, wat handelsstromen ten goede komt. Met specifieke oplossingen voor groeimarkten en industrieën zoals technologie, life science en gezondheidszorg, engineering, energie, automobiliteit en retail; is DHL overduidelijk gepositioneerd als ‘het logistieke bedrijf voor de hele wereld’. 


DHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL Group. De groep boekte in 2021 een omzet van meer dan 81 miljard euro.​ Met het oog op maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de samenleving en het milieu, draagt de groep bij aan het streven naar emissievrije logistiek in 2050.


Over Regio Zwolle United

Regio Zwolle United is een stichting met ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) en is onlosmakelijk verbonden aan PEC Zwolle. De stichting is in het leven geroepen om sport te gebruiken als onafhankelijke katalysator voor de ontwikkeling van Regio Zwolle. Qua strategische ligging, ondernemerschap, arbeidsethos en handelsmentaliteit heeft onze regio de potentie om op allerlei terreinen duurzaam op het hoogste niveau te acteren. Samen met betrokken partners het kloppend hart van Regio Zwolle op maatschappelijk, economisch en vitaal gebied.