Visit the Training met het Sponsorcollectief PEC Zwolle Vrouwen

Visit the Training met het Sponsorcollectief PEC Zwolle Vrouwen

Woensdagochtend verzamelden de bedrijven achter het Sponsorcollectief PEC Zwolle Vrouwen in de Jan Drost Persruimte voor een Visit the Training. Deze ochtend stond in het teken van een nadere kennismaking met elkaar én met de selectie van PEC Zwolle Vrouwen. Ondanks het herfstachtige weer werd het een zeer waardevolle en gezellige ochtend met veel nieuwe ontmoetingen.

In de persruimte werden de sponsoren warm verwelkomd door het clubpersoneel. Onder leiding van Joost Broerse (algemeen directeur PEC Zwolle) werd nader kennisgemaakt met elkaar. Joost Broerse gaf een toelichting op de sportieve prestaties van PEC Zwolle Vrouwen, de toekomstige rol van Sportpark De Pelikaan en de verandering in de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie. Hij benadrukte het belang van steun vanuit het bedrijfsleven om structureel te kunnen blijven presteren op het hoogste niveau. Hij sloot af met een toelichting op een mooi initiatief van PEC Zwolle Vrouwen, waarbij de opbrengst van een verloting het trainingskamp mogelijk maakt.

 

Eilt Staal (directeur Regio Zwolle United) schetste de gedeelde geschiedenis waarbij PEC Zwolle Vrouwen tot 2020 onderdeel was van de stichting. Hij ging in op het programma van het Sponsorcollectief en benadrukte hoe mooi het is dat Regio Zwolle op het shirt staat. Daarnaast lichtte hij de relatie tussen de BVO en de stichting toe aan de hand van voorbeelden als het Sponsorcollectief, partnerships en Sportpark De Pelikaan. Hij sloot af met een dankwoord aan de sponsoren en aan de collega’s die het Sponsorcollectief mogelijk maakten.

 

Na de aftrap kregen de sponsoren de kans om de training bij te wonen. Ze zagen hoe de speelsters werden uitgedaagd door de trainersgroep. Mariska Kogelman (manager vrouwenvoetbal) ging in op de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal bij PEC Zwolle en de samenstelling van de selectie. Het team bestaat grotendeels uit jonge en talentvolle speelsters uit de regio. Hoofdtrainer Gert-Peter de Gunst vulde dit aan met zijn visie op het vrouwenvoetbal en deed dit met tal van voorbeelden. Hij ging in op de dynamiek in het team en sprak zijn trots op het team en dank aan de sponsoren uit. Tot slot nam hij de sponsoren mee in de weekschema’s, de wedstrijdtactiek en de thuiswedstrijd tegen Ajax komend weekend. 

 

De mooie ochtend werd afgesloten met een lunch met de speelsters, sponsoren en collega’s in het spelershome van PEC Zwolle. Als waardering voor de betrokkenheid ontvingen alle sponsoren een gepersonaliseerde lijst met een shirt van PEC Zwolle Vrouwen cadeau. 

 

Over het Sponsorcollectief

Sinds dit seizoen hebben toonaangevende bedrijven uit Regio Zwolle de krachten gebundeld in een speciaal sponsorcollectief rondom PEC Zwolle Vrouwen. Het Sponsorcollectief staat symbool voor topsport, inclusiviteit, samenwerking, innovatie en regionale trots. Leden van het Sponsorcollectief maken deel uit van een netwerk dat samen de schouders zet onder economische opgaven én het vrouwenvoetbal versterkt. 

 

Dit komt o.a. tot uiting via zichtbaarheid van ‘Regio Zwolle’ op de officiële wedstrijdshirts van PEC Zwolle Vrouwen en een gezamenlijk programma. Het collectief bestaat op dit moment uit de volgende veertien bedrijven: Zonneplan, VDK Groep, BONFIX, Scania, Hegeman, Wehkamp, Koninklijke Van der Most, ABC Hekwerk, Keyter Warmtepompen, Lumen Hotel & Events, Bidfood, Buko, Green Organics en Aldura Zonwering & Raamdecoratie.