De kracht van TeamValue: Ohana

De kracht van TeamValue: Ohana

Anton Cnossen en Anouchka Oudhof, de oprichters van TeamValue, delen voor de Dag van de Ondernemer (vrijdag 19 november) hun ondernemersverhaal. Van de oorsprong van de organisatie tot de toekomstplannen, leuke anekdotes en meer. De ondernemers die deze serie uitgelicht worden zijn zowel lid van de businessclub van PEC Zwolle als maatschappelijk partner van Regio Zwolle United. Speciaal teamlid is hond Sammie die ook speciaal even tijd maakte voor de foto.

TeamValue

Opgericht: 1 april 2014 

Locatie: Hanzeplein 11-27, Zwolle

Aantal werknemers: 19 medewerkers

Partner/ lid sinds: Sinds 2015 van PEC Zwolle, sinds 2021 van Regio Zwolle United


De keukentafel als kantoor

Op 1 april 2014, bij toeval rugnummer 14 van Johan Cruijff, begon Cnossen aan de bouwstenen van TeamValue. Een bedrijf dat op eigen manier de brug slaat tussen business en technologie. Zij werken aan bedrijfstechnische applicaties en hebben een passie voor data. TeamValue combineert data en toekomstgerichtheid met intuïtie en realiseren hiermee een blijvende gedragsverandering. Alles wat ze doen, doen ze samen met het team. Het allereerste kantoor van TeamValue bestond uit de grote keukentafel bij Cnossen en Oudhof thuis. Al snel huurde Cnossen mensen in om aan de slag te gaan met verschillende opdrachten. Cnossen: „De plek aan de keukentafel hebben we een heel aantal maanden volgehouden, maar op een gegeven moment zijn we verhuisd naar het Hanzeplein in Zwolle. De plek waar we op dit moment nog steeds zitten. Toch kan ik het oude tafereel niet helemaal loslaten en werk ik samen met onze allereerste collega Xander nog steeds elke dinsdagavond aan dezelfde keukentafel.” 


Maar liefst veertien nieuwe klanten 

De afgelopen jaren is er samen met het team, dat inmiddels uit 19 collega’s bestaat en nog altijd flink groeiende is, hard gewerkt aan de onderneming. Oudhof: „We hebben in al die jaren veel klanten mogen helpen. Eén van de gave klussen was bijvoorbeeld dat we een bedrijf met een IT-afdeling van tien naar zeventig man hielpen in anderhalf jaar tijd. Voor ons een mooie mijlpaal, aangezien we dit met een team van vijf konden realiseren.” Ook vorig jaar, tijdens de coronapandemie, bleef TeamValue niet stilzitten en werd er bijvoorbeeld hard ingezet op marketing. Cnossen: „Toentertijd is de website vernieuwd, de propositie aangescherpt en werd er met relaties om tafel gezeten. Door het stevig inzetten van marketing en het planmatig uitvoeren ervan, konden we ook dat jaar maar liefst veertien nieuwe klanten aan ons klantenbestand toevoegen. Het bedrijf Brilliant Orange ondersteunde ons hierbij, dit bedrijf kennen we goed via de businessclub van PEC Zwolle.” 


‘Ohana’ binnen het team

Oudhof: „Onze collega’s geven we het vertrouwen en de verantwoordelijkheid om een situatie naar eer en geweten invulling te geven. We kaderen hierin dat we het belangrijk vinden dat onze klanten tevreden zijn en we lef tonen naar onze klanten toe.” De kracht en verbinding in het team staat hierin centraal, we noemen dit ook wel ‘Ohana’. ‘Ohana’ betekent ‘familie’ in het Hawaïaans. Zo behandelen we onze collega’s ook als ‘part of our family’.”


Eerst Amsterdam, daarna New York

Bij de vraag: „Hoe ziet de toekomst van jullie bedrijf eruit?”, hoefden Cnossen en Oudhof niet lang na te denken. „Briljant!”, aldus Cnossen. Oudhof: „We gaan naar New York, dat is ooit het doel aan de keukentafel geweest. Daar waar wij in onze kracht staan, kunnen we dat overal. We willen letterlijk grenzen doorbreken.” Echter hebben Cnossen en Oudhof na New York nog geen plannen, letterlijk landsgrenzen doorbreken is een uitdaging voor op de lange termijn. Op de korte termijn wil TeamValue zich graag in Amsterdam vestigen. Veel klanten bevinden zich namelijk aan die kant van het land en een aantal collega’s komen er vandaan. Cnossen: „De volgende stap is om op te schalen en ook buiten Nederland opdrachten uit te voeren. We werken nu veel met internationaal georiënteerde klanten, maar deze klanten zijn allemaal in Nederland gevestigd.”

 

Stoelen met gevoelswaarde 

Cnossen: „Ik ben fanatiek voetbalfan en mijn vader ging in de beginfase van Regio Zwolle United in het bestuur. Toen kreeg hij twee seizoenkaarten voor de hoofdtribune. Samen bezochten we elke thuiswedstrijd. Dat was heel mooi en versterkte de onderlinge band. Uiteindelijk mocht mijn vader naar de Business lounge. Toen dacht ik, ‘ik moet die kaarten gewoon hebben’, die plekken hebben een gevoelswaarde en daarom moet ik ze behouden.” Zo gezegd, zo gedaan. Elke thuiswedstrijd neemt Cnossen klanten mee naar het stadion om samen de wedstrijd te aanschouwen. Oudhof: „Anton vertelt dit verhaal ook altijd aan klanten als ze op de stoelen zitten en met die persoonlijke beleving raken klanten meer betrokken bij TeamValue. Sport zorgt hierin écht voor een verbindende factor.” Sinds 2021 is TeamValue partner van Regio Zwolle United en wil daarmee ook een bijdrage leveren aan maatschappelijke projecten van de club.


Pabai en De Wit maken indruk

Als laatste vroegen we Cnossen en Oudhof als welke PEC Zwolle-speler ze zichzelf zouden omschrijven of welke speler hen opvalt. Oudhof: „Ik denk dat ik dan een Bram van Polen ben. Iemand die de boel bij elkaar houdt en motiveert. Die elke keer beter wordt en tegen het team zegt: ‘Jongens we moeten het wel gaan fixen met elkaar’.” Cnossen: „Mark Pabai en Mees de Wit vallen mij het meest op. Toen ik De Wit voor het eerst zag voetballen, stond hij op een positie die hij volstrekt niet gewend was. Hij deed maximaal zijn best en had er ook heel veel lol in. Hij was één van de betere spelers en dat vond ik zo knap. Pabai doet nu precies hetzelfde.”


Foto's: Theo Smits

Eredivisie partners