FAQ tegemoetkoming COVID-19

FAQ tegemoetkoming COVID-19

Waarom wordt er een tegemoetkoming aangeboden?

Het seizoen 2019-2020 is vanwege het coronavirus voortijdig beëindigd en daardoor zijn in het geval van PEC Zwolle vijf thuiswedstrijden niet gespeeld. Omdat seizoenkaart- en losse-tickethouders recht hadden op toegang tot deze niet gespeelde wedstrijden komen clubs hun supporters tegemoet met een aantal opties.


Wat houdt de tegemoetkoming precies in?


PEC Zwolle biedt de volgende opties aan voor mensen met gekochte een seizoenkaart of los wedstrijdkaartje:


1. Ik steun PEC Zwolle en ontvang geen tegemoetkoming voor gemiste wedstrijden dit seizoen.

2. Ik steun PEC Zwolle en doneer mijn tegemoetkoming aan het maatschappelijke hart van de club: PEC Zwolle United.

3. Ik wil graag tegemoetkoming en ontvang een voucher met twee vrijkaarten voor een thuiswedstrijd naar keuze (geldigheidsduur van 24 maanden en exclusief topwedstrijden)


Waarom zou ik voor optie 1 kiezen en van compensatie afzien?

Inkomsten uit de verkoop van seizoenkaarten en tickets zijn voor PEC Zwolle van groot financieel belang. Door geen beroep te doen op de tegemoetkoming blijft de financiële schade voor jouw PEC Zwolle enigszins beperkt.


Waarom hebben de voetbalclubs het zo lastig nu de competitie niet wordt uitgespeeld?

Door het voortijdig beëindigen van het seizoen 2019-20 missen clubs veel inkomsten, waaronder bijvoorbeeld inkomsten uit kaartverkoop. De clubs moeten tegelijkertijd gewoon aan hun verplichtingen blijven voldoen. Deze zijn gebaseerd op verwachte inkomsten zonder tussenkomst van alle noodzakelijke maatregelen vanwege het coronavirus.


Wanneer kan ik weer tickets voor wedstrijden van mijn club kopen?

PEC Zwolle maakt binnen een paar weken via de eigen social media-kanalen en website bekend hoe er een seizoenkaart voor komend seizoen aangeschaft kan worden. Ook ontvangen alle huidige seizoenkaarthouders hierover een persoonlijk bericht.


Klik hier voor de algemene voorwaarden van de COVID-19-voucher.